یدیما - نیازمندی‌ های رایگان
یدیما - نیازمندی‌ های رایگان

لوازم خانگی از پررونق‌ترین‌ بازارهای خرید و فروش است. آدم هر روز با لوازم خانگی سر و کار دارد، اگر یکی از وسایل خانه خراب شود، یا دیگر به کار نیاید، باید به فکر دست و پا کردن وسیله‌ای جایگزین باشیم. دیوار این رونق را ازوسایل خانگی نو به وسایل کار کرده و دست دوم تسری داده است. در این سایت بازار خرید و فروش این وسایل را می‌توانید در دسته ” مربوط به خانه” ببینید که این دسته هم خودش به چهار زیر دسته وسایل و تزئینات خانه، وسایل آشپزخانه، ابزار و ساختمان و حیاط تقسیم می‌شود. در هر زیردسته هم باز قسمت‌بندی‌های مختلفی را خواهید دید.

جایی برای ارتباط خریدار و فروشنده واقعی

همانطور که آدم برای خرید وسیله‌ای که به آن نیاز و علاقه دارد، وقت می‌گذارد، مقایسه و انتخاب می‌کند و درباره ویژگی‌های هر وسیله اطلاعاتی به دست می‎آورد، از گارانتی و سلامتش مطمئن می‌شود و سپس دست به خرید می‌زند، زمانی را هم باید برای فروشش صرف کند تا آن را با قیمتی منصفانه و راضی کننده و به خریداری که واقعا به آن نیاز دارد بفروشد. حالا چرا می‌گوییم خریداری که واقعا نیاز دارد؟ اگر توضیح خیلی از آگهی‌های دیوار را دیده باشید فروشندگان تاکید کرده‌اند که به “خریدار” می‌فروشند، نه واسطه، دلال و سمساری که می‌خواهد کالا را با قیمتی بسیار کمتر از قیمت واقعی‌‌اش بخرد تا موقع فروشش قیمت را بالا بکشد و سودی برای خود بردارد.

  خرید و فروش بر اساس قیمت منصفانه

تا قبل از این اگر کسی به دلیل مهاجرت تمام وسایل خانه‌اش را به سمسار یا دلال می‌فروخت، سمسار که می‌دانست فروشنده راه دیگری برای فروش وسایل ندارد، قیمتی پایین برای کل آن اثاث پیشنهاد می‌کرد و با کمی چک و چانه، رقم مورد قبول قرار می‌گرفت و همه وسایل را یکجا بار ماشین می‌شدند. اما حالا می‌شود هر وسیله‌ای را مستقل و مجزا قیمت‌گذاری کرد و آگهی‌اش را در دیوار گذاشت و فروش فله‌ای وسایلی را که تک به تک و با وسواس خریداری شده‌اند به تاریخ سپرد! فریدون مولایی کارشناس بازاریابی به دیوار می‌گوید خریداران بسیاری را دیده که دنبال وسیله خانه عمری هستند چون می‌دانند ممکن است بعد از چندسال بخواهند تعویضش کنند و لازم است سالم باشد تا برایش خریدار پیدا کنند. او می‌گوید: “دیگر خیلی‌ها به لوازم خانگی به چشم وسایلی که دوباره می‌توانند تبدیل به پول شوند، نگاه می‌کنند.»

از ریز تا درشت

هر وسیله در خانه شما ارزشمند است و می‌تواند دوباره تبدیل به پول شود، از یخچال گرفته تا گلدان و قیچی باغبانی. در دسته مربوط به خانه زیردسته‌های بسیاری وجود دارد. مثلا برای خرید و فروش شلنگ! می‌توانید از طریق دسته اصلی به زیر دسته ساختمان و حیاط و سپس ابزار باغبانی بروید و در آنجا آگهی‌های مربوط را ببینید. در یک آگهی شلنگ ۲۵ متری به قیمت ۴۵ هزار تومان فروخته می‌شود و در آگهی دیگری قیچی باغبانی نو را با قیمت ۸۰ هزار تومان می‌توانید تهیه کنید. پس این اصل را به خاطر داشته باشید: هیچ وسیله‌ای در خانه غیر قابل فروش نیست!

دسته و زیر دسته درست را انتخاب کنید

برای فروش وسایل آشپزخانه از یخچال و فریزر، ماشین ظرفشویی و لباسشویی گرفته تا ظروف پخت و پز و غذا خوری، آنها را در دسته “مربوط به خانه”، زیر دسته وسایل آشپزخانه و هر یک را در صفحه مربوط به خود قرار دهید. در همین دسته و زیر دسته “وسایل و تزئینات خانه” می‌توان مبلمان، میز و صندلی ناهارخوری، کمد، پرده، لوستر و روشنایی، فرش و گلیم، تختخواب و میز تلویزیون را برای فروش گذاشت. در زیر دسته “ساختمان و حیاط” می‌توان وسایل سرویس بهداشتی و سونا، انواع بخاری و کولر و وسایل گرمایشی و سرمایشی، ابزار باغبانی و گلدان، کابینت و سینک آشپزخانه، هود و سایر وسایل تاسیساتی را فروخت. در بخش ابزار، انواع ابزارآلات، وسایل نظافت شامل جاروبرقی، بخارشور، جارو شارژی و ابزارهایی مثل اتو، چرخ خیاطی و دستگاه تصفیه هوا را می‌شود جا داد.

دسته لوازم شخصی شامل کیف و کفش و لباس، وسایل تزئینی، آرایشی، بهداشتی و درمانی، وسایل و پوشاک بچه می‌شود. همچنین برای فروش لوازم الکترونیکی خانه باید به دسته مربوط مراجعه کنید. می‌بینید که برای فروش هر وسیله‌ای از ریزترین وسیله تا بزرگترین، از ارزانترین تا گرانترین تمهیداتی اندیشیده شده و هیچ وسیله‌ای نیست که نتوان آن را در یکی از دسته‌های دیوار جا داد.

عکس‌دارش کنید

کافی است عکسی از وسیله‌ای که قصد فروشش را دارید تهیه کنید و به همراه توضیحاتی در دیوار قرار دهید. عکس واقعا لازم است چون آگهی‌هایی که عکس دارند بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرند و خریدار رقبت بیشتری به برقراری تماس با فروشنده پیدا می‌کند. بعضی خریداران آگهی‌های بدون عکس را فیلتر می‌کنند تا فقط عکس‌دارها را ببینند. هیچ به این فکر نکنید که آخر قاشق و چنگال یا مثلا قابلمه که عکس گرفتن ندارد، از همه‌شان عکس بگیرید و آگهی خود را شناسنامه‌دار کنید.

لازم نیست حرفه‌ای باشید

لازم نیست عکس حرفه‌ای تهیه کنید اما مهم است که وسیله‌ای که قصد فروشش را دارید در آن واضح باشد. مثلا برای فرش خوب است یک نمای کلی، یک نمای جزئی که تار و پودها در آن مشخص شوند و عکسی از پشت فرش تهیه کنید.

توضیحات واضح ضمیمه شود

اگر هر وسیله را در صفحه مربوطه قرار دهید و برای توضیح از کلیدواژه‌های درست استفاده کنید، خریداران واقعی خیلی زود از راه خواهند رسید. سعی کنید خود را جای خریدار بگذارید و هر اطلاعاتی را که به نظر او لازم یا جالب می‌رسد در توضیحات بگنجانید. مثلا یخچالی که قصد فروشش را دارید، چند سال کار کرده، چند طبقه دارد، اشکالات احتمالی‌اش چیست و چیزهایی از این دست.

مدیریت زمان کنید

چناچه قصد فروش تمامی وسایل را دارید، برای اینکه وقت کمتری صرف شود، می‌توانید با تمام خریداران در یک روز و در یک بازه زمانی مشخص قرار بگذارید تا وقت زیادی از شما و خریدار تلف نشود.

ایرادها را حتما قبل از فروش بگویید

خوب است با خریدار روراست باشید و وسیله هر ایرادی دارد همان اول بگویید تا از دلخوری‌های و تنش‌های بعدی جلوگیری شود. خریدار به واسطه شماره و آدرسی که از شما دارد، دوباره پیدایتان خواهد کرد و اگر وسیله‌ای نیازمند تعمیر فروخته باشید و به خریدار اطلاع نداده باشید به شما عودت خواهد داد.

فقط دست دوم نیست

یدیما جایی برای فروش بی‌واسطه است، چه جنس نو و چه جنس دست دوم. در این سایت آگهی‌های بی‌شماری از تولیدکنندگان لوازم خانگی می‌بینید که با قیمتی پایین‌تر از قیمت بازار جنس خود را می‌فروشند، یک دلیلش این است که اینجا قیمت اجاره مغازه و غیره کم می‌شود.منبع دیوار

 

اشتراک گذاری Telegram Facebook WhatsApp Twitter

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *